Bedrijven in de VS verweven Pride-thema's in marketingcampagnes
AUSTIN, TEXAS - 06 JUNI: Een klant winkelt door de Pride Month-accessoires in een Target-winkel op 06 juni 2023 in Austin, Texas. Bedrijven in de Verenigde Staten zijn begonnen met het adverteren van LGBTQIA+ kleding om de Pride Month van dit jaar te vieren. (Foto door Brandon Bell/Getty Images)
Bedrijven in de hele VS verweven Pride-thema’s in marketingcampagnes
AUSTIN, TEXAS – 06 JUNI: Een klant winkelt door de Pride Month-accessoires in een Target-winkel op 06 juni 2023 in Austin, Texas. Bedrijven in de Verenigde Staten zijn begonnen met het adverteren van LGBTQIA+ kleding om de Pride Month van dit jaar te vieren. (Foto door Brandon Bell/Getty Images)

OAN’s Abril Elfi
12:00 PM – zondag 12 mei 2024

Target heeft aangegeven dat het in juni koopwaar met een LGBTQ-thema uit bepaalde winkels zal verwijderen als reactie op negatieve feedback over de verkoop tijdens Pride Month vorig jaar.

Advertentie

Target is van plan om de hele productlijn online aan te bieden, maar bekijkt momenteel de gegevens op winkelniveau om te bepalen welke fysieke locaties de koopwaar op voorraad zullen hebben.

Volgens Bloomberg zal Target de artikelen naar verwachting in ongeveer de helft van zijn bijna 2.000 Amerikaanse vestigingen verkopen. 

De actie volgt op Target’s verwijdering van verschillende artikelen, waaronder een aantal transgender zwempakken, uit haar LGBTQ+ themacollectie vorig jaar als gevolg van negatieve feedback van klanten en woordenwisselingen tussen klanten en personeel in bepaalde winkels. Target schreef een deel van de omzetdaling in het tweede kwartaal toe aan de terugslag.

Vorig jaar begon Target met de verkoop van een “plooivriendelijk” badpak in de LGBTQ Pride kledinglijn dat bedoeld leek te zijn voor kinderen, wat conservatieve klanten woedend maakte.

Een vertegenwoordiger van Target verklaarde donderdag dat het bedrijf zich het hele jaar inzet voor de LGBTQIA+ gemeenschap, niet alleen tijdens de Pride Month in juni.

Volgens de woordvoerder zal de retailer uit Minneapolis aanwezig blijven bij regionale Pride-evenementen in Minneapolis en in het hele land. Het zal ook een selectie van producten aanbieden voor Pride Month die zijn “samengesteld op basis van inzichten van gasten en consumentenonderzoek” in geselecteerde winkels en online.

Blijf op de hoogte! Ontvang gratis nieuwsberichten rechtstreeks in je inbox. Meld u hier aan. https://www.oann.com/alerts

Deel dit bericht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *