Het is een even kille als angstaanjagende executie van een eeuwenoude sector, uitgevoerd door technocraten die het contact met de modder en de realiteit gans hebben verloren. Met de presentatie van het nieuwste stikstofdictaat door minister Jaimi van Essen (D66) is het startschot gegeven voor de definitieve onteigening en sloop van de Nederlandse voedselproducenten. De introductie van ranzige, extra strenge bufferzones rondom Natura 2000-gebieden en een verstikkende maximumlimiet van 2,6 koeien per hectare trekt de strop rond de nek van de melkveehouders definitief aan. Terwijl de politieke elite in Den Haag spreekt over ’transitie’, laten de ijskoude cijfers op het erf zien dat dit puur een geplande vernietiging van het boerenbestaan is!
Het failliet van een levenswerk aan de rand van de Veluwe
Dat de bureaucratische werkelijkheid van het minderheidskabinet haaks staat op de praktijk, blijkt wel uit de gitzware situatie waarin agrarische gezinnen direct worden gestort. Neem een traditioneel, relatief extensief melkveebedrijf dat pal tegen de Veluwse bosrand aan ligt. Hoewel zo’n gezinsbedrijf – waar vaak ook al de twintigers van de volgende generatie in de maatschap zitten – de afgelopen jaren via lokale gebiedsplannen al een immense stikstofreductie van maar liefst 42 procent ten opzichte van 2019 heeft gerealiseerd, worden ze nu opnieuw als criminelen behandeld.
Het kabinet eist in deze specifieke zones namelijk nog eens een schep van 20 procent extra reductie bovenop de landelijke doelstellingen. De rekensom die boeren op hun keukentafel moeten maken is simpelweg angstaanjagend. Door de gedwongen krimp van de veestapel moeten er direct gezonde melkkoeien worden weggedaan, wat leidt tot een direct verlies van tienduizenden liters melk op jaarbasis.
Onder de streep praten we over een acuut omzetverlies van dik 28.000 euro per jaar. Hoe kan een ondernemer in hemelsnaam nog investeren in duurzame, milieuvriendelijke innovaties zoals de verwerking van dierlijke mest tot kunstmestvervangers (Renure), als de staat je basale verdienmodel ijskoud liquideert?
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Innovatieverbod uit Den Haag: Alleen stoppen is een optie
De totale hypocrisie van de D66-agenda wordt pas écht pijnlijk zichtbaar in Overijssel. Rondom een gebied als het Boetelerveld worden boeren die op een steenworp afstand wonen direct vleugellam gemaakt door de 2,6-koeiennorm. Experts schatten dat bijna de helft van de Nederlandse melkveehouders logistiek gezien nooit aan die eis kan voldoen, tenzij ze voor astronomische bedragen schaarse grond gaan bijkopen. De grondprijzen zullen door deze paniek op de markt dan ook direct exploderen.
Het meest stuitende is dat constructieve ondernemers die zélf met hypermoderne plannen komen om de stikstofuitstoot aan te pakken via circulaire stalsystemen (zoals de Lely Sphere, die mineralenstromen netjes scheidt), door het ministerie van Landbouw goud eerlijk worden afgewezen. Het ministerie wil helemaal geen schonere stallen; het wil een legere veestapel. De miljoenen euro’s die het kabinet nu zogenaamd uittrekt voor deze plannen, veranderen daar niks aan. Dat geld belandt immers toch alleen maar in de diepe zakken van de linkse grachtengordel-adviesbureaus die de boer de maat moeten nemen.
De polderbureaucreatie eist grond op, maar wie beheert de natuur?
Het uiteindelijke doel van deze gecoördineerde aanval is het confisqueren van agrarische gronden om er zogenaamde ‘officiële natuur’ van te maken. Men vergeet voor het gemak dat de boerenfamilies deze weilanden en aangrenzende bossen momenteel zélf perfect onderhouden en beheren. Als de agrarische sector eenmaal succesvol is weggejaagd door de deugmafia, blijft er een verwaarloosde rimboe over waar niemand meer naar omkijkt.
Den Haag probeert de opstandige gemoederen nu nog te sussen met een ambtelijke wortel: na de zomer zou de gehate Kritische Depositiewaarde (KDW) via een spoedprocedure uit de wet worden gehaald. Het sturen zou dan niet meer gaan om waar de stikstof neerkomt, maar om de pure uitstoot. Maar de sector trapt niet meer in deze cosmetische windowdressing.
Of de overheid de boer nu wurgt met een modelberekening op een verre grasspriet of met een keihard emissieplafond op zijn eigen erf: de uitkomst blijft een gedwongen kaalslag. Gelukkig blijft het platteland strijdbaar en weigert de sector de kop te laten hangen. Sloop de modellen, negeer dit ranzige stikstofdictaat en geef de boeren hun rechtmatige bestaansrecht terug!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening: