Themabeeld© Shutterstock

Drie maanden heeft het geduurd, alvorens iemand de fles wijn claimde die een Britse denktank gratis wilde weggeven aan de eerste persoon die het verborgen aanbod in hun privacybeleid opmerkte. De denktank wil met de stunt aanklagen dat bedrijven tijd en geld in die ellenlange gebruiksvoorwaarden moeten steken, terwijl bijna niemand die teksten ooit leest.

Bron: BBC, VRT NWS

Vandaag om 13:59

“We zullen een fles goeie wijn sturen naar de eerste mens die dit leest”, had Tax Policy Associates, een denktank rond belastingbeleid, in februari in zijn privacybeleid opgenomen. Resultaat van het experiment: pas na 3 maanden kreeg de organisatie een mail waarin de prijs werd opgeëist.

“Het was mijn kinderachtige protest tegen de regel dat alle bedrijven een privacybeleid moeten hebben, terwijl niemand dat leest”, zegt oprichter Dan Neidle. “Elke kleine koffiebar moet een privacybeleid op zijn website hebben: dat is te gek voor woorden, en een verspilling van geld.”

De oplettende lezer kreeg als beloning een fles Château de Sales Pomerol 2013/2014 toegestuurd van Neidle, ter waarde van zo’n 30 euro. Wie ook denkt snel een gratis fles wijn te kunnen claimen, is eraan voor de moeite: de denktank heeft de kleine lettertjes op zijn website inmiddels aangepast.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Door NieuwsBlad

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....