
“De Tjeerd de Groot Award” voor D66-minister Van Essen
De woede van Van der Plas richt zich in eerste instantie op de draconische bufferzones die minister Van Essen heeft aangekondigd. Waar de agrarische achterban hoopte op ademruimte, kiest de D66-bewindspersoon voor een frontale frontale aanval op het boerenbestaan. Van der Plas haalt dan ook op karakteristieke wijze uit op sociale media:
„Als er een Tjeerd de Groot Award zou bestaan, dan zou landbouwminister Jaimi van Essen die glansrijk winnen. Kabinet sloopt boeren en platteland.”
Het kabinet-Jetten kiest nu echter voor grove, generieke bufferzones van 500 meter tot wel een kilometer rondom héle natuurgebieden. Van der Plas waarschuwt dat deze radicale omschakeling duizenden agrarische gezinsbedrijven de kop zal kosten. In een begeleidende video spreekt ze niet voor niets over een “gigantische nekslag”. Haar oproep is dan ook duidelijk: “Zet de trekkers maar aan!”
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite und helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Het electorale failliet: Hoe de BBB faalde onder Schoof
Hoe terecht de woede over deze D66-afbraak ook is, de krokodillentranen van Caroline van der Plas smaken bijzonder bitter. De BBB-leider vergeet namelijk voor het gemak dat haar eigen partij dé uitgelezen kans heeft gehad om deze hele stikstofbureaucratie definitief te slopen. Onder het kabinet-Schoof zat de BoerBurgerBeweging prominent aan de bestuurstafels en leverde de partij nota bene de minister van Landbouw.
Wat deden ze met die historische machtspositie? Helemaal niets. In plaats van de Brusseldeugregels direct op te zeggen, de rekenmodellen onmiddellijk in de prullenbak te mieteren en een keihard rechts vuistbeleid te voeren, liet de BBB zich volledig inkapselen door de ambtelijke maffia. Men bleef braaf binnen de lijntjes kleuren van de bestaande wetgeving, in de hoop dat de polderbureaucratie uit zichzelf tot inkeer zou komen.
Door dat totale gebrek aan politieke daadkracht en het falen om het stelsel fundamenteel te hervormen, heeft de BBB de loper uitgelegd voor het huidige minderheidskabinet. Het beleid van Jetten en Van Essen is het directe gevolg van het vacuüm dat de BBB heeft achtergelaten.
Geen praatjes voor de bühne, maar echte daden gevraagd
De stoere taal van Caroline op X is dan ook vooral bedoeld voor de bühne, om de weggelopen rechtse kiezer wanhopig weer terug in de kraal te lokken. Het is makkelijk om achteraf te roepen dat de trekkers weer moeten rollen, als je zelf op het moment suprême de moed niet had om de Haagse tafels omver te schoppen. De achterban heeft geen behoefte aan tweets vol ver verongelijktheid, maar aan bestuurders die hun rug wél recht houden als ze op het pluche zitten.
Het stikstofpakket van minister Van Essen is een ecologische en economische misdaad tegen het platteland. Dat staat vast. Maar de BBB moet de hand in eigen boezem steken. Wie de macht krijgt om te veranderen en weigert door te pakken, verliest het recht om achteraf de vermoorde onschuld te spelen. Onze boeren verdienen echte, onvoorwaardelijke steun en een soevereine overheid die de Brusselse modellen ijskoud negeert – geen partij die pas strijdbaar wordt als de verkiezingen in zicht komen!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:
- a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Ten name van: Liberty Media
.

