• za. nov 8th, 2025

ING-klanten kunnen via app checken of ze echte bankmedewerker of fraudeur aan de lijn hebben.

De bank ING heeft een nieuwe troef in handen in de strijd tegen bankfraude. Klanten kunnen nu via hun bankapp controleren of een telefoontje van een medewerker echt is. Een baanbrekende primeur op de Belgische markt, aldus ING.

“Check je Gesprek” is de naam van deze innovatieve functie die klanten moet behoeden voor oplichters die zich voordoen als bankmedewerkers. Door simpelweg hun telefoonnummer in te geven in de bankapp, kunnen klanten direct verifiëren of het telefoontje legitiem is.

Met 61 procent van de Belgen die al eens te maken heeft gehad met een poging tot bankfraude, komt deze nieuwe functie als geroepen. Gelanceerd in Nederland vorig jaar, wordt deze oplossing nu ook uitgerold in België.

“Elk bijkomend hulpmiddel in de strijd tegen fraude is welkom”, aldus Febelfin. Deze innovatie toont de voortdurende inspanningen van banken om klanten te beschermen tegen online fraude. Andere Belgische banken volgen het initiatief op de voet.

Een veiligere bankervaring voor iedereen, dat is waar ING voor staat.


Source: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250507_93681863

.


Door NieuwsBlad

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *