
Het is werkelijk van een ongekende, rabiate brutaliteit hoe de deugelite in Den Haag de hardwerkende burger en ondernemer gebruikt als een pinautomaat voor haar eigen onbetaalbare politieke hobby’s. Terwijl minister Hans Vijlbrief van Sociale Zaken (D66) de vakbonden en de oppositie in de gordijnen jaagt met ijskoude plannen om de WW en de WIA drastisch te versoberen, blijkt de werkelijkheid achter de schermen schokkend te zijn. De sociale fondsen, die uitsluitend bedoeld zijn als vangnet voor werklozen en arbeidsongeschikten, puilen namelijk volledig uit. Er zit op dit moment een astronomisch bedrag van maar liefst 58 miljard euro in deze potten! Maar in plaats van dit geld terug te geven aan de werkenden, gebruikt het kabinet een smerige begrotingstruc om deze “moddervette spaarvarkens” leeg te roven voor de algemene middelen. Een schandalige jatactie!
58 miljard euro opgespoten voor de Haagse tekorten
Hierdoor krijgt het kabinet op papier de ruimte om elders op de begroting – bijvoorbeeld aan defensie-uitgaven of peperduure klimaatplannen – miljarden méér uit te geven zonder de Brusselse begrotingsregels te schenden. Dit is geen sociaal beleid, dit is een ordinair administratief complot!
VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)
De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes en blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!
⭐ Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.
🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:
IBAN: NL95RABO0159098327
T.n.v.: Liberty Media
Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!
Sociale premies misbruikt als verkapte belasting op arbeid
De gevolgen van deze begrotingstruc zijn desastreus voor de Nederlandse economie. Zoals emeritus hoogleraar Flip de Kam terecht opmerkt, zijn de sociale premies onder dit kabinet veranderd in een verkapte vorm van belasting. Het kabinet misbruikt de arbeidsongeschiktheidspremie nu zelfs om het bedrijfsleven te laten meebetalen aan Defensie via een zogenaamde ‘vrijheidsbijdrage’.
Het CPB berekende al dat deze stijgende werkgeverslasten voor 75 procent direct worden afgewenteld op de werknemer via lagere lonen. Doordat het kabinet de winstbelastingen niet durft aan te pakken uit angst voor internationale concurrentie, kiezen ze de weg van de minste weerstand: arbeid wordt in Nederland bewust onbetaalbaar gemaakt, terwijl kapitaal buiten schot blijft. Het is de omgekeerde wereld. Werkgevers die de meeste mensen aannemen en voor banen zorgen, worden door deze D66-logica het hardst gestraft!
FNV-voorman Hans Spekman: “Dit stelsel is failliet”
„Bedrijven die heel hoge winsten maken maar amper voor werkgelegenheid zorgen zijn spekkoper. Je belast werkgevers die de meeste mensen aannemen. (…) Geef daarom de polder weer de verantwoordelijkheid om deze uitkeringen te regelen en te organiseren.”
Spekman praat achter de schermen al met werkgeversorganisaties zoals VNO-NCW en MKB-Nederland om buiten het kabinet om een zuiver verzekeringsstelsel op te richten. Als de sociale partners zelf weer de baas worden over het geld, kunnen de premies door de overvolle potten direct fors omlaag.
Het is de hoogste tijd dat we een streep zetten door deze ambtelijke diefstal. Het geld dat werkgevers en werknemers opzijleggen voor tijden van tegenspoed, mag nooit of te nimmer gebruikt worden als een grabbelton voor de politieke grillen van het kabinet-Jetten. Stop de bezuinigingen op de uitkeringen, breek de bureaucratische macht van het UWV en geef het socialezekerheidsstelsel onmiddellijk terug aan de hardwerkende Nederlander!
ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!
Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!
⭐ Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officielle bankrekening:
- a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
- a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Ten name van: Liberty Media
.

