Het moet niet gekker worden. In een recente ontwikkeling heeft een zogenaamde expert in stedelijke planning, Lior Steinberg, besloten dat het traditionele autokleed in de kinderkamer een ‘verkeerd signaal’ afgeeft aan onze kinderen. Zijn briljante oplossing? Een nieuw kleed ontwerpen met fietspaden, treinsporen en overdreven veel groen, om onze kinderen te indoctrineren met anti-auto sentimenten. Alsof het spelen met autootjes de kleine Timmy zal veranderen in een benzineslurpende monster als hij groot is.

Wat Steinberg en zijn volgers schijnbaar niet begrijpen, is dat speelgoed dient voor de ontwikkeling en vermaak van kinderen, niet als een politiek propaganda-instrument. De ironie dat Steinberg zelf opgroeide met deze autokleden en er plezier aan beleefde, maar nu plotseling een probleem ziet, is tekenend voor de hypocrisie en zelfingenomenheid die zo typisch is voor deze moderne ‘groene’ beweging.

Natuurlijk, Ikea, altijd eager om mee te deinen op de golven van elke progressieve trend, heeft al enthousiasme getoond voor dit nieuwe ontwerp. Daarmee tonen ze weer eens aan dat ze liever politiek correct zijn dan dat ze echt luisteren naar wat gezinnen leuk en nuttig vinden voor hun kinderen.

(Artikel gaat verder onder deze oproep) DDS ligt ZWAAR onder vuur. Nederland wordt kapotgemaakt door het Kartel – en dat Kartel doet er alles aan om DDS óók te slopen, met name qua bereik op socials én financieel. Vind jij het belangrijk dat DDS kan blijven strijden tegen het wanstaltige kartel? Steun ons dan! Doneer aan DDS via BackMe – eenmalig of maandelijks – en help ons de goede strijd elke dag weer te strijden!

Dit soort van verregaande betutteling moet een halt toegeroepen worden. Het is hoog tijd dat we terugkeren naar de basis waarbij kinderen gewoon kind kunnen zijn, zonder dat elke speelsessie een les in maatschappelijke verantwoordelijkheid moet zijn. Laat onze kinderen met rust, laat ze spelen zoals ze willen, zonder de schaduw van klimaatdogma’s die hen zelfs in hun speelkamer achtervolgt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor de nieuws brief!


1 keer per dag de belangrijkste berichten,
1 keer per week de belangrijkste headlines,
en de nieuwste uitzendingen van hnmda,
zo in je postvakje... zeg nu ja....