Op een rustige zondagavond in Smeermaas, vlak bij de grensovergang naar Nederland, vond een gewaagde overval plaats op het gokkantoor van Ladbrokes. Een gemaskerde en gewapende man drong binnen en wist er met een aanzienlijke buit vandoor te gaan.
Terwijl de politie nog bezig was met het onderzoek naar de overval, waren Erik Vernieuwe en Kris Desmedt al druk bezig met hun eigen creatieve project. Het duo, bekend van de groentecampagne voor Louis Vuitton, bedachten een manier om verwelkte bloemen nieuw leven in te blazen. Met behulp van alledaagse voorwerpen zoals een wc-borstel en lege frisdrankflessen, creëerden ze een bizarre Tiktok-trend genaamd freakebana.
“Van een eenzame teddybeer tot een ongebruikte wc-borstel, alles kan dienen als vaas in de wereld van freakebana,” luidde de slogan van het creatieve duo. Met hun 10 insidertips transformeerden ze saaie boeketten in ware kunstwerken, geïnspireerd door de Japanse bloemschikkunst.
Terwijl de politie nog steeds op zoek was naar de overvaller, waren Erik en Kris bezig met het verspreiden van hun eigen vorm van creativiteit. Want soms is het niet de buit die telt, maar de creatieve manier waarop je ermee omgaat.
.
