We beginnen hier met een rechtstreeks citaat: “Plotseling hebben wij niet alleen een tekort aan benzine en diesel, maar ook aan kunstmest, wat waarschijnlijk tot een groot voedseltekort gaat leiden. De meest kwetsbaren in de samenleving, zowel in het Westen als in de ontwikkelingslanden, zullen de komende jaren voor enorme problemen komen te staan door een fysiek gebrek aan voedsel en zeer duur voedsel, als je er al aan kunt komen, of zeer dure brandstof, als je er al aan kunt komen. En dat zal voor veel regeringen niet veel goeds voorspellen.” ∼ Richard Masson Executive Fellow aan de School of Public Policy van de Universiteit van Calgary.

Hoewel wij geen benzine of gas “eten”, is het absoluut van cruciaal belang voor ons vermogen tot voedsel, kleren, elektronica. Zowat alles wat in een winkel te koop is, moet om te beginnen in die winkel geleverd worden… meestal door vrachtwagenchauffeurs, die brandstof moeten hebben, schrijft Allnewspipeline.com.

Dan zien wij de recente waarschuwingen over de komende tekorten aan dieselbrandstof, dieseluitlaatvloeistof en dieselmotorolie, samen met de uitleg van de truckers over de problemen die zij nu al ondervinden, niet alleen met de hoge prijzen, maar ook omdat zij gestrand zijn op de snelweg, wachtend op brandstof omdat de diesel op een station op was.

Afzonderlijke staten horen bittere waarschuwingen van Farm Bureau specialisten, waarover lokaal bericht wordt, terwijl de nationale media meer gericht zijn op politiek gemanoeuvreer, en het Biden-regime beschermen tegen zijn eigen beleid.

“We hebben dat punt bereikt waarop het heel dicht bij een zinkend schip is. We wankelen op het randje op dit moment,” getuigde Kotzmoyer, een specialist wetgevende zaken voor het Pennsylvania Farm Bureau, dinsdag voor staatswetgevers.

Niet alleen hebben de truckers brandstof nodig om goederen naar de winkels te vervoeren, maar de boeren hebben het ook nodig om het voedsel te verbouwen.

De kwestie van de gasprijzen en de brandstoftekorten zullen ontegenzeggelijk allemaal leiden tot ernstiger komende voedseltekorten, waardoor de druk op de bevoorradingsketen toeneemt, en zoals we zagen in het citaat bovenaan dit artikel, nog jaren zal aanhouden.

Dat is iets wat de mainstream media ofwel negeert, of er verslag van uitbrengt en het verhaal dan begraaft, terwijl zij zich weer haasten om zich te concentreren op de J6 commissie, of de oorlog tussen Rusland en Oekraïne, of iets anders waarvan zij denken dat het de politiek kan beïnvloeden. Zich concentreren op de pijn en het lijden van de Amerikanen omdat het Biden-regime zich meer zorgen maakt over de toegang tot abortus en het grijpen naar wapens, staat niet bepaald op hun agenda.

Door de eerder genoemde problemen met de landbouw, de diesel en de enorme inflatie, die sommigen “Bidenflation” hebben genoemd, zien we nog meer waarschuwingen dat de voedselinflatie “nog maar net begonnen is”.

Een citaat van Capitalist Exploits, via Zero Hedge viel mij onlangs op:

Wanneer het Economisch Wereldforum het heeft over insecten eten, dan suggereren zij dat niet alleen, zoals een bedrijf dat een nieuw product op de markt brengt dat zou doen. Nee, zij zeggen het u.

Voeg daarbij de “bijgewerkte lijst van Amerikaanse fabrieken die vernietigd, beschadigd of getroffen zijn door ’toevallige branden,’ ziekten, of algemene oorzaken,” 99 stuks, waarover Stefan Stanford onlangs berichtte, en we hebben het over een ramp in wording.

Voor sommigen zijn de gas- en voedselprijzen, samen met de tekorten, nu al rampzalig voor hen en hun gezinnen.

Het punt hier is dat hoe erger het brandstofprobleem wordt, hetzij door de piekende prijzen, hetzij door de tekorten, hoe erger het voedselprobleem zal worden, en voor velen wordt voedsel nu al duurder dan zij zich kunnen veroorloven en hebben zij hun eetgewoonten moeten veranderen.

The Organic Prepper geeft ons een blik op hoe snel wij weer gedwongen voedselrantsoenering zouden kunnen gaan toepassen, zoals wij vele winkels zagen doen tijdens het begin van de pandemische lockdowns.

De Europese landen kunnen echter niet hetzelfde zeggen. De Duitse supermarkten Aldi, Lidl, en Rewe hebben de verkoop van artikelen als brood, pasta, en bakolie beperkt tot “normale huishoudelijke hoeveelheden” om hamsteren te voorkomen.

Er zijn zeer reële problemen in elke schakel van de keten tussen de akkers en de huizen van de consumenten, geen twijfel mogelijk. Maar zijn ze al erg genoeg om rantsoenering te rechtvaardigen? Laten we daar eens een beetje over nadenken.

Zoals een SQ nota over het verhaal hierboven op de website van Steve Quayle zegt, “tekorten zijn een vorm van rantsoenering.”

Een lezeres stuurde ons onlangs een reeks emails met beelden van hun plaatselijke boerenmarkt, met als onderwerp: “De mythe van de “laaggeprijsde” boerenmarkt”.

De e-mail was lang en vol links en feiten, maar ook een persoonlijk verslag van wat zij hoort en ziet, dus ik zal hier maar een gedeelte citeren.

Ik heb honderden artikelen/boeken gelezen over voeding en natuurlijke gezondheid, waarin ze altijd aanraden om, als u budgetbewust bent, “op uw plaatselijke boerenmarkt te kopen voor lage prijzen”. Die afgezaagde “journalistieke” troop van de “lage prijzen te krijgen op de boerenmarkt” is een DELUSIE.

Waar precies zijn die mythische “lage prijzen” boerenmarkten? Ik stel me weemoedig een boerenmarkt voor op het platteland van het Midwesten, of een schilderachtig stadje waar jumbo eieren $2 per dozijn kosten, die de boer vanmorgen net van de kippen heeft gehaald, en kippenborst $3 per pond van de kippenboer van uw buurman.

Vandaag vertelde een bijenboer mij dat hij 3 1/2 uur van Ithaca, NY rijdt om zijn honing hier te verkopen. Hij zei dat “wij vorig jaar rond deze tijd $2.800 betaald hebben om de halve benzinetank van de vrachtwagen te vullen. Dit jaar hebben we net $6.000 betaald om de halve tank van de vrachtwagen te vullen.” Met deze brandstof zouden zij 3 maanden moeten doen.

Ik begrijp en respecteer dat de boeren de prijzen moeten vragen die zij vragen om te overleven. Waarschijnlijk zullen zij deze zomer hun prijzen moeten verhogen.

Het komt op het punt, en bij sommigen gebeurt het al, dat maaltijden met aparte vlees-, aardappel- en groentekanten, niet meer de standaard zullen zijn, maar stoofpotten, eenpansgerechten, soepen, pasteitjes, en salades met vlees en groenten erin om het vlees te rekken, de enige betaalbare manier zullen zijn om een evenwichtige maaltijd te eten.

Opnieuw kijken wij naar noodoverlevingsvoedsel, vooral vlees, fruit en groenten, waar slechts een handvol gedehydrateerde porties voor elke maaltijd gebruikt kunnen worden, en dat niet langer alleen voor “noodgevallen” is, maar veeleer een manier om te overleven met slechts beperkte artikelen die uit de winkel zelf nodig zijn.

Wij krijgen nu al van de American Farm Bureau Federation (AFBF) te horen dat onze “fourth of July cookouts” in 2022 17% meer zullen kosten.

Via Epoch Times (Geen betaalmuur bij deze link):

In mei is de voedselprijsindex met 10,1 procent op jaarbasis gestegen, waarbij de kosten van typische huishoudelijke basisproducten de pan uit rezen. Volgens het consumentenprijsindexbericht van het Bureau of Labor Statistics steeg de prijs van rundvlees met 10,2 procent, van varkensvlees met 13,3 procent, van ham met 13,3 procent, van kip met 17,4 procent, van vis en zeevruchten met 13,1 procent, en van eieren met 32,2 procent.

Nogmaals, overlevingsvoedsel voor noodgevallen is niet langer alleen voor noodgevallen, maar kan heel goed het verschil betekenen tussen het binnenkrijgen van uw eiwitten in uw dieet, of ervan afzien omdat de prijzen veel te hoog worden.

Wat u ook in gedachten moet houden als u denkt “dat haal ik volgende maand wel”, is dat gevriesdroogd voedsel gemaakt is van “echt” voedsel, wat betekent dat die prijzen ook stijgen, alleen nog niet zo snel, als wij in de winkels zien.

Samengevat

De gasprijzen leiden tot allerlei problemen, waaronder brandstoftekorten, die gelijk staan met een toename van voedseltekorten. Of het nu aan de landbouwkant is, of om goederen naar de levensmiddelenwinkels te brengen, zonder vrachtwagenchauffeurs die goederen vervoeren, krijgen de winkels ze niet, met als gevolg lege schappen, nog erger dan die waarvan onze lezers ons de afgelopen twee jaar beelden hebben bezorgd.

Hoewel de tekorten niet beperkt zullen blijven tot voedsel, kunnen wij wel overleven als wij geen extra paar schoenen kunnen krijgen, of sokken, of een broek, enz.., maar men kan niet overleven zonder voedsel en water, dus richten wij ons hier over het algemeen op overleven tegenover gemak.

Ons eigen voedsel verbouwen zal de komende maanden en jaren de sleutel zijn, maar wat u verbouwt aanvullen met noodvoedsel om te overleven, vooral vlees, kan de sleutel zijn tot het overleven van de toegenomen tekorten waarvoor wij door deskundigen gewaarschuwd worden, die nog jaren kunnen duren.


Copyright © 2021 vertaling door Frontnieuws. Toestemming tot gehele of gedeeltelijke herdruk wordt graag verleend, mits volledige creditering en een directe link worden gegeven.

HONGERSNOOD DOSSIER

12 jaar over de houdbaarheidsdatum: Kunt u het nog eten?

Volg Frontnieuws op Telegram

Lees meer over:

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

HNMDA UPDATE'S
!!! Blijf op de hoogte

! Meld je aan


.Meld je aan via mail

OF op telegram https://t.me/HNMDA_ALL


- S'morgens & S'avonds 1 nieuwsbrief met de nieuwste berichten
- Weekelijkse nieuwsbrief met alle headlines
- Soms een (verkeerd/ongewenst/test) mailtje, daar werken we aan...


...Anders hoor je het niet

%d bloggers liken dit: