• ma. dec 22nd, 2025
Het is 22 december. Voor miljoenen Nederlanders is dit de dag waarop het salaris, de uitkering of de toeslagen worden gestort. Het is de dag waarop de laatste en belangrijkste kerstboodschappen worden gedaan. De koelkast moet vol, de cadeautjes moeten onder de boom. Maar voor velen dreigt Kerst in het water te vallen door een gênante vertoning van onze financiële instellingen. Er is een grote storing in het betalingsverkeer, waardoor het geld simpelweg niet aankomt. ING en de Belastingdienst wijzen naar technische problemen, maar daar koop je geen kerststol voor.
De berichten stroomden vanochtend binnen. Mensen die inlogden op hun bankieren-app zagen tot hun schrik dat het saldo nog steeds niet was aangevuld.
ING Bank meldt vertragingen in het betalingsverkeer.
“Op dit moment zijn er inderdaad problemen in het betalingsverkeer. Waardoor transacties vertraagd kunnen zijn,” laat de bank doodleuk weten op Twitter.

Ook bij de Dienst Toeslagen van de Belastingdienst is het bal: daar worden eveneens problemen gemeld.
Juist de mensen die afhankelijk zijn van deze toeslagen om de maand door te komen, worden nu keihard geraakt.

ZE WILLEN DAT WE ZWIJGEN: Steun DDS in de strijd tegen de digitale kwetsbaarheid!
Ze willen contant geld afschaffen en ons volledig afhankelijk maken van haperende computersystemen. Wij blijven waarschuwen voor deze digitale gevangenis. Wilt u dat wij dat in 2026 kunnen blijven doen? Steun ons dan nu!

OPTIE 1: Via BackMe (Snel & Simpel)
👉 Klik hier: https://dds.backme.org

OPTIE 2: Via uw eigen bank
IBAN: NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media
Vergeet niet uw e-mailadres in de omschrijving te zetten voor toegang tot onze exclusieve ‘verboden’ columns!

“Batch-probleempje”

De reactie van de instanties is weer typisch technocratisch gewauwel.
Een woordvoerder van de Betaalvereniging Nederland legt uit dat betalingen in zogeheten “batches” gaan.
“Als daar ergens iets niet helemaal goed gaat, kan dat voor vertraging van een paar uur zorgen,” zegt hij.
Een paar uur vertraging klinkt misschien als niks voor een bankdirecteur, maar voor iemand die “echt op zijn geld zit te wachten” is het pure stress.
Je staat in de rij bij de kassa, en je weet niet of je kunt pinnen. De onzekerheid is dodelijk.

Kwetsbaar systeem

Hoewel het betalingsverkeer in winkels (PIN) vooralsnog zonder problemen lijkt te verlopen, is de angst groot.
Bij ABN Amro lijken de grote stromen wel goed te gaan, maar zijn er problemen bij hun jongerenmerk ‘Buut’.
Het laat zien hoe fragiel ons systeem is geworden. We worden gedwongen om alles digitaal te doen, contant geld wordt verdacht gemaakt, en vervolgens zijn we overgeleverd aan de grillen van falende IT-systemen op het moment dat we ons geld het hardst nodig hebben.

Het is te hopen dat de banken en de fiscus als de wiedeweerga hun zaken op orde krijgen. Niemand verdient een kerst zonder eten of cadeaus omdat een computer in een datacenter de hik heeft.

WORD AANDEELHOUDER VAN HET VERZET!
Wij laten ons niet gijzelen door bankstoringen. Contant geld is koning! Steun de onafhankelijke pers die opkomt voor uw portemonnee.

🚀 Steun ons via BackMe: https://dds.backme.org

Of maak uw bijdrage over op NL95 RABO 0159 0983 27 t.n.v. Liberty Media.
PS: Zet uw e-mailadres erbij voor onze exclusieve SubStack-columns!


Source: https://www.dagelijksestandaard.nl/binnenland/paniek-voor-kerst-banksysteem-crasht-mensen-wachten-tevergeefs-op-salaris-en-toeslagen-waar-blijft-ons-geld

.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *