• wo. jun 24th, 2026

Het Nieuws Maar Dan Anders,

Anders Hoor Je Het Niet!

Het is werkelijk een gotspe van kosmische proporties, maar het onomstotelijke bewijs ligt vanavond keihard op tafel: de doorgedraaide groene klimaatgekte stort ons elektriciteitsnetwerk rechtstreeks in de afgrond. Terwijl de linkse klimaatmafia en het deugkartel de schuld van de hitteproblemen het liefst in de schoenen schuiven van de burger die een verkoelende airco aanzet, fluit de harde realiteit hen genadeloos terug. Het is namelijk niet de stroomvraag, maar het acute en schrikbarende gebrek aan aanbod dat vanavond zorgt voor een krankzinnige recordprijs voor elektriciteit. De windmolens staan nagenoeg stil, de zonnestroom valt ’s avonds weg, en de burger met een dynamisch contract mag bloeden voor dit onbetrouwbare, gesubsidieerde groene luchtkasteel!

Meer dan een euro per kilowattuur door falende wind en zon

De cijfers van de Europese stroombeurs EPEX Spot zijn werkelijk angstaanjagend. Voor klanten met een dynamisch contract en kwartierprijzen loopt het tarief vanavond op tot een schokkende 1,20 euro per kilowattuur. Bij uurprijzen betalen mensen tussen 21.00 en 22.00 uur minimaal 1,08 euro per kWh. Ter vergelijking: dat is een veelvoud van het normale tarief. En nee, dat komt dus niet omdat we massaal de airco aan hebben staan. Energie-expert Dennis van der Meij maakt direct korte metten met die linkse fabel:

“Je kunt nu denken dat de vele airco’s die nu draaien vanwege de hitte het probleem veroorzaken, maar het totale energieverbruik is niet extreem. Het totale energieverbruik van Nederland ligt zelfs flink onder het winterverbruik.”

De werkelijke dader is de totale onbetrouwbaarheid van de zogenaamde ‘duurzame’ energiebronnen waar ons land door Haagse dwang vol mee is geplempt. Het waait vanavond nauwelijks, waardoor die miljardenverslindende windturbines er als zielloze monumenten van mislukt beleid bij staan.

Tegelijkertijd zakt de zon achter de horizon, waardoor de zonnestroom volledig wegvalt op het moment dat gezinnen thuis nog gewoon stroom nodig hebben. De markt reageert paniekerig op wat er door de groene transitie simpelweg níét is: constante, betrouwbare basisstroom.

VECHT MEE TEGEN HET PARTIJKARTEL: STEUN DE DAGELIJKSE STANDAARD EN DONEER NU! (Artikel gaat verder onder deze oproep)

De gevestigde orde en het linkse partijkartel doen er alles aan om onafhankelijke rechtse stemmen te smoren, te censureren en monddood te maken. Wij buigen niet voor de Hilversumse mores, weigeren ons te conformeren aan de deugcodes und blijven de rauwe, ongecensureerde waarheid opschrijven. Maar om deze frontale strijd vol te kunnen houden tegen de met miljoenen gesubsidieerde staatspers, hebben we jóuW hulp keihard nodig!

Laat het kartel niet winnen en steun onze onafhankelijke journalistiek met een directe financiële donatie. Elke euro is een rechtstreekse klap in het gezicht van de deugelite en helpt ons om de barricaden op te blijven gaan.

🔗 Doneren kan veilig en rechtstreeks via bankoverschrijving:

IBAN: NL95RABO0159098327

T.n.v.: Liberty Media

Samen trekken we de grens tegen de totale hypocrisie!

Frankrijk sluit de stroomkraan door koelwaterproblemen

Normaal gesproken kan Nederland dit soort acute tekorten opvangen door massaal goedkope stroom te importeren uit het buitenland. We leunen daarbij zwaar op Frankrijk, dat met zijn gigantische vloot aan kerncentrales normaal gesproken de Europese redder in nood is tijdens piekmomenten.

Maar de huidige zomerhitte legt een volgend structureel probleem bloot. Volgens de Franse krant Le Monde zorgt de warmte er namelijk voor dat het koelwater van de Franse kerncentrales te warm dreigt te worden, waardoor zij hun productie noodgedwongen moeten beperken.

Omdat de Fransen hun eigen broek moeten ophouden, stokt de export naar andere Europese landen. En aangezien het Nederlandse stroomnet via een Europees sjabloon volledig is verknoopt met onze buurlanden, schieten de prijzen hier direct stratosferisch omhoog zodra de import duurder of onmogelijk wordt. Volgens Van der Meij komt Nederland op het piekmoment zo’n 250 megawatt tekort, wat gelijkstaat aan het verbruik van 125.000 huishoudens.

Gascentrales moeten de groene puinhoop opruimen

Om te voorkomen dat in Nederland letterlijk het licht uitgaat door dit relatief kleine gat, moet de noodoplossing uit een hoek komen die de milieumafia het liefst vandaag nog verbiedt: fossiele brandstoffen. Er moet speciaal voor deze avondpiek een gascentrale worden opgestart om de groene puinhoop van de transitie op te ruimen. Maar omdat zo’n centrale speciaal voor die paar uur moet worden opgestart, zijn de opstartkosten gigantisch. Die kosten worden direct doorberekend in de elektriciteitsprijs van dat specifieke moment.

In de winter draaien die gascentrales tenminste structureel door, waardoor de kosten over een langere periode worden uitgesmeerd. Maar op een windstille zomeravond zoals deze zorgt de abrupte overschakeling voor een financiële bloedpot. Hoewel de expert benadrukt dat dit een tijdelijke verstoring is en dat de prijs morgen weer normaliseert, legt dit incident de totale waanzin van het huidige energiebeleid bloot.

We hebben onszelf volledig overgeleverd aan de grillen van de natuur. Als de zon niet schijnt en de wind niet waait, is de burger de klos. Stop met de groene gekte, bouw direct eigen, betrouwbare gas- en kerncentrales en zorg dat we weer baas worden over onze eigen stroomvoorziening!

ELKE DAG RECHTS EN ONAFHANKELIJK NIEUWS: RECHTSTREEKS STEUNEN MET EEN DONATIE!

Als u wilt dat er in Nederland een vlijmscherp, rechts en onafhankelijk geluid blijft klinken dat de naïviteit van de politieke klasse en de valstrikken van het partijkartel genadeloos blootlegt, help ons dan om terug te vechten. Zonder uw directe financiële betrokkenheid worden we weggesmoord door de reguliere mediamafia. Laat ons rechtse geluid niet kapotgaan!

Maak het verschil en doe vandaag nog een donatie op onze officiële bankrekening:

  • a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Rekeningnummer (IBAN): NL95RABO0159098327
  • a]:text-primary dark:[&>a]:text-white [&>a]:underline md:text-lg text-base”>Ten name van: Liberty Media

Source: https://www.dagelijksestandaard.nl/binnenland/groene-gekte-eist-haar-tol-recordprijzen-voor-stroom-door-falende-windmolens-en-wegvallende-zon

.


Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *