Tijdens een raadsdebat over de energietransitie in Voorschoten botsten FVD-fractievoorzitter Esther Hendriksen en Piet Hein Reidsma van de VVD stevig met elkaar. Hendriksen benadrukte de plicht van een gemeente om bij het Rijk aan te dringen op ander beleid wanneer dat schadelijk is voor haar inwoners, terwijl Reidsma stelde dat de gemeente zich simpelweg aan de wet moet houden. Deze botsing tussen lokale belangen en centraal beleid is een relevant onderwerp in een tijd waarin burgers steeds meer geconfronteerd worden met onbegrijpelijk beleid en stijgende lasten.
.
